Sabtu, 6 Julai 2013

Ditulis pada hari Sabtu, 6 Julai 2013 3 comments




Selamat datang ke Dorani Homestay. ..
(Sambil promosi kampung saya sendiri....)
Sebenarnya saya pun baru pertama kali buat program di sini...memang seronok dan amat mengujakan. Pelbagai aktiviti dapat dilakukan di sini yang pastinya akan meninggalkan kenangan manis dalam hidup anda.

Aktiviti seterusnya dalam Program  Kayuhan Semarak Ilmu ini ialah:

MEWARNA BATIK


Sebenarnya inilah alat untuk mencanting batik...aktiviti kami bukan mencanting tetapi mewarna batik yang telah dicanting oleh pihak homestay...

Sangat seronok sebab saya suka pakai baju batik..serba sedikit dapatlah saya lihat sebahagian dari proses pembuatan batik

Ini berus untuk mewarna

Batik yang telah siap dicanting

Pelajar teruja memilih warna kegemaran

Penuh tekun dan berhati - hati


Hampir siap diwarna...nampak dah serinya


En. Superman. ..ni mencanting ke apa ni...hik3. ..

Auw....sweetnya..Hehe


Tadaaaaa. ..dah siap

Cantik2 belaka

Ustazah Rabiatun dan kumpulan

 Warna yang jadi pilihan ramai...
Dijemur...









































3 comments:

  1. Cantik lukisan batik yang telah diwarnakan..
    ni program sekolah ye? Bestnya..

    BalasPadam
  2. Salam.. Puan ade buat kelas membuat batik ke? Lokasi dimana ye.. Saya berminat untuk belajar membuat batik.. ini no tel saya 010-8287171

    BalasPadam