Jumaat, 19 Julai 2013

Ditulis pada hari Jumaat, 19 Julai 2013 4 comments
FASA KE 2

Dalam fasa kedua ni, adalah fasa keampunan, Allah SWT banyak memberikan maghfirah atau keampunan ke atas hamba-hambanya. 

Inilah saat yang tepat untuk kita meminta ampun atas dosa-dosa kita yang lalu sama ada yang kita sedar ataupun yang kita tak sedar, biasanya banyak yang kita tak sedar...

Oleh itu...marilah kita  memperbanyakkan solat taubat...istighfar,zikir dan berdoa agar dikesempatan yang masih ada ini kita gunakan dengan sebaik-baiknya.

----------------------------------
TELUR GORENG RIMBA

Sebenarnya telur dadar biasa je. Bezanya sayuran yang ada di dalamnya. Biasanya sayur kobis...cili merah dan bawang...sebagai orang KAMDAR (kampung + bandar) sayur-sayuran kampung ada banyak di tepi rumah (rumah ke2 di Sg Dusun) 

Sooo... Potong2 kan je pucuk ubi...pucuk manis. ..pucuk paku...halus-halus...campurkan bawang dan cili dan ikan bilis yang ditumbuk...sedikit garam...

Dan inilah hasilnya. ..sedap....sedap

Cubalah!

4 comments:

  1. Wah.. Boleh cuba nih... Nmpk menyelerakan...

    BalasPadam
  2. Maria...selamat mencuba. ..tak menyesal. ..hihikk. .

    BalasPadam
  3. telur goreng rimba katanya..:)

    saya pernah 'lalu' area Sg Dusun..pernah ada senior juga dari sana, kenal Kak Norhizan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rimba tu bersempena sayur-sayuran dari kebun di blkg n tepi rumah di kmpg. ...1st time my sister mkn dia yg bg nama. ..terus melekat nama tu...kalau bab kenal org kmpg ni serah pd my hubby (nnt I tnyakan) katanya 1 kmpg dia kenal. Norhizan bt apa ye?

      Padam