Jumaat, 28 Disember 2012

Ditulis pada hari Jumaat, 28 Disember 2012 2 comments

Hari ini saya bertanya 'pelanggan' saya nak masak apa...3 daripada 4 orang tekah mengundi Nasi Ayam..Menu ini berulang lagi. Maknanya permintaan terhadapnya agak tinggi. Cara membuatnya pun sudah pernah dipos dalam entri sebelum ini.

Jadi kali ini kita fokus pada kuali ajaib saya tu ye. Kuali tersebut memang banyak memudahkan kerja saya. Memanggang...mengukus...merebus...menggrill...menumis/menggoreng sayur...buat lempeng, pan cake dll...banyak kegunaannya.

Jika dulu buat nasi ayam...saya paling risau tentang ayamnya. Ayam yang sudah di perap tak sedap kalau di goreng. Lagi pun konsrp nadi ayam ni...ayamnya bukan ayam goreng... sejak.ada kuali ajaib ni saya suka memanggang ayam, ikan, udang, daging dll...senang...mudah...cepat...dan pastinya sedap...

#iklan ini tidak berbayar. Hihi..♡♡♡♡

2 comments:

  1. memudahkan kerja memasak di dapur. nnt kongsikan sekali di mana akak beli & berapa harganya. mungkin ada yg berminat nak membeli juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Li...akk beli melalui kawan.kalau tak silap dia order di kedai sekicho dpn balai polis tu..vantage punya pun ada. Harga yg sama.tapi kakak akk beli d tg malim pun ada. Harganya rm150.

      Padam