Selasa, 23 September 2014

Ditulis pada hari Selasa, 23 September 2014 No comments

Mudahkan urusan hidup sesama insan...
Nescaya Allah akan mudahkan urusan hidupmu...

Saya sering berusaha untuk sentiasa berpegang dengan kata - kata di atas dalam kehidupan seharian saya...

Kisah 1

Semasa cuti sekolah yang lepas seorang rakan minta saya mengisi kekosongan jadual kelas tambahan yang sedang diurusnya, walaupun sudah terlibat dengan kelas tambahan 2 hari berturut2 namun saya bersetuju...syukur Allah mudahkan urusan 'kertas kerja' saya.

Kisah 2

Semalam semasa ingin mengemaskini fail surau saya rasa berdebar-debar kerana fail yang telah saya siapkan sebelum cuti bersalin tempohari tiada dalam simpanan. Sedangkan waktu pemantauan semakin hampir. Cuba bertanya dengan rakan2 sekeliling namun hampa. Fail yang dicari tidak muncul juga..hujung-hujung tahun kerja bertimbun minta dilayan...oh...!

Cuba mempositifkan diri...setiap yang berlaku punya hikmah. Ye...xkan nak diam2 je fail hilang. ...kenalah buat yang barukan....saya pun mula dari awal. ..satu demi satu... mengantuk dan letih masa tu .. hari ni plan nak balik lambat...masa tu saya offer diri nak update kan blog taman herba yang ingin masuk bertanding untuk mengekalkan kejuaraannya selama 2 tahun berturut-turut..

Benar ...mudahkan urusan hidup sesama insan...Allah akan mudahkan urusan hidupmu. ...dalam perjalanan pulang terjumpa rakan setugas. ...bertanya kenapa saya balik lewat...saya pun beritahulah...fail saya hilang. ...Sambil tersenyum dia berkata "laaaaa....ada atas meja aku"....

Oh...****sujud syukur *****

Categories:

0 comments:

Catat Ulasan