Ahad, 13 Julai 2014

Ditulis pada hari Ahad, 13 Julai 2014 6 comments
Muhammad Aiman.  Semalam dia minta belikan cermin mata hitam. Itu pun setelah pujuk rayunya untuk beli mainan tidak diperkenankan sebab semua tok nenek mainan dah diangkut ke rumah. Harga spek tu RM2..namun cukup menggembirakan hatinya. Sejak dapat adik ni...kadangkala kesian juga saya tengok dia..macam kurang kasih sayang je...saya bagi masa dia membiasakan dirinya menjadi abang agar dia tak rasa tersisih dalam apa keadaan sekalipun...al maklum 6 tahun mendapat layanan sebagai anak tunggal...kini Aiman telah bergelar abang.
Tu diaaa...sejak ada spek hitam ni masuk bilik air pun pakai. Tengokla tu dah nak tidur pun pakai juga.
Katanya dia pakai spek hitam sebelum tidur nanti kalau mimpi ngeri dia terselamat sebab tak nampak...ye la tu Abang Aiman...
Eh...eh..nape tu...alahai..umi takut tercucuk mata  adik la..Aiman kata...kita tau la umi...kita buat hati-hati...amboi...jawapan dia
Umi..umi..cepat ambil gambar. Nanti kalau adik mimpi ngeri..ada terselamat..emmm...walaupun cuak...tapi bagi peluang nak berkawan. Dulu selalu cakap bosan sebab takde kawan.
Diberi tanggung jawab jaga adik masa umi solat. Nampak ok. Tapi ikut mood juga. Apa pun...ini satu permulaan yang memberangsangkan...Tahniah Abang Aiman.
Adik 'Im pun pasrah je...nanti dah besar xtau pulak macamna. 
#beza saya dengan adik saya juga 6 tahun..
Categories: ,

6 comments:

  1. padanlah pulak dengan baju..kale biluuu..

    BalasPadam
  2. Alahai abang Aiman, sweet sangat tolong Ummi jaga adik. Alhamdulillah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur alhamdulillah. Ada masa nya mood ok...jadi lah

      Padam