Isnin, 5 Ogos 2013

Ditulis pada hari Isnin, 5 Ogos 2013 No comments
Kehidupan bermakna bagi seorang muslim adalah menjadi seorang muslim yang sebenar. Hidup penuh harga diri dan bangga atas Islam yang menjadi teras dalam kehidupan.

Dalam menjalani bulan ramadhan yang penuh barakah sudah pasti ianya saat yang paling ditunggu-tunggu. Bukan hanya pahala yang dikurniakan berlipat ganda, malah Ramadhan adalah proses mengawal diri dalam mengendalikan kehendak dan nafsu. Berjayalah seseorang itu andai mampu mengawal diri dan berkata TIDAK pada kehendak dan nafsu yang mendesak.

Ramadhan seharusnya dapat mendidik jiwa dan hati. Amalan yang dilakukan sepanjang ramadhan menjadikan kita sebagai muslim yang berdisiplin dalam beribadah. Penghayatan dan pengisiannya mampu membaja rasa insaf dan tawwaduk kita pada Allah swt. Solat sunat tarawih, membaca Al-Quran, berzikir dan menghadiri majlis ilmu merupakan pengisian yang terbaik.

Allah menjanjikan syurga dan mengampun dosa-dosa hambanya yang sentiasa meminta. Sentiasalah berdoa untuk menjadi Muslim yang terbaik. Bersyukur atas nikmat IMAN dan ISLAM yang Allah kurniakan pada kita. Itulah harga sebuah Aidilfitri buat seorang muslim yang menghargai nikmat yang tidak ternilai harganya.

IMAN dan ISLAM



Sumber :
http://citramaya.blogspot.com/2011/08/harga-sebuah-aidilfitri.html?m=1

0 comments:

Catat Ulasan