Sabtu, 29 Disember 2012

Ditulis pada hari Sabtu, 29 Disember 2012 5 comments

Salam ukhuwah fillah. Lama juga saya berfikir untuk membuat keputusan. Setelah berbincang melihat rasionalnya...saya lakukan istikharah. Syukur.. saya nampak cahaya terang di langit. Sudah tentu cahaya bulan. Saya bulatkan hati dan yakin inilah petunjuk daripada Allah. Ye..Pasti Badrotim..bulan purnama...itulah jawapannya.

Bukan saya menafikan kemampuan dan kecemerlangan Pasti Mawaddah...saya cukup puashati dengan guru2 dan hasilnya pada anak saya...semua doa2..bacaan2...selawat2..zikir2...dia hafal...syukur dan terima kasih yang tak terhingga buat guru2 yang berbakti menyumbang tenaga dan buah fikiran mendidik dan mentarbiah anak saya ke arah hidup berlandaskan islam.
Namun penghijrahan perlu dilakukan atas sebab kekangan masa pada waktu pagi. Boss tempat kerja saya mahu guru2 sampai seawal jam 7 pagi ke sekolah. Saya cuba buat yang terbaik. Lebih2 lagi Pasti Badrotim terletak lebih hampir dengan rumah saya. Di Taman Purnama 1 dan saya di Taman Purnama 3..

Bila saya cuba menerangkan pada Aiman mengapa dia kena pindah...satu je soalannya "ijat pindah tak?"...bila saya kata tak, Aiman nampak murung.Saya terus berdoa agar Allah sentiasa memberikan kelapangan dalam urusan hidup saya dan anak saya. Kalau abinya relax je...takpe nanti dapatlah dia kawan baru kata abi.

Ijat ialah kawan baik Aiman. Saya pernah beritahu ibu dan ayah ijat yang Aiman akan berpindah ke Pasti Badrotim.Namun selepas itu saya tidak pernah bertanya lagi tentang itu walaupun kami selalu berjumpa di laman sesawang...sehinggalah malam tadi bila Mama ijat berbual dengan saya di Laman Sosial Instagram...beritahu Ijat juga akan berpindah ke Padti Badrotim... Aiman lah insan yang paling gembira..hati saya juga turut lega...syukur Allah lapa g dan mudahkan urusan hidup kami.

Hari ini ketika pendaftaran ramai saya jumpa di antaranya Miqdad anak sepupu saya, Hilman anak kawan saya mengajar, nabil anak jiran sebelah rumah masa di kuaters dulu, dan ramai lagi kawan baru.

Categories:

5 comments:

  1. selamat bersekolah di PASTI Badrotim buat Aiman & kawan2. Abang Amir dah masuk darjah 1 tahun 2013..

    BalasPadam
  2. Tq laili...takde la org yg sambut akk kat pintu lagi masa ambil aiman.

    BalasPadam
  3. Tq laili...takde la org yg sambut akk kat pintu lagi masa ambil aiman.

    BalasPadam
  4. nabil pun masih cuba sesuaikan diri...sebelum dia sekolah Kemas kat simpang Lima,mmg jauh berbeza sistem pembelajarannya.. :)alhamdulillah lama2 dia makin seronok di PASTI:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nabil nmpk sngt ceria. Kalau akk ambil aiman dia yg cepat2 buka kan pintu...

      Padam