Ahad, 21 Oktober 2012

Ditulis pada hari Ahad, 21 Oktober 2012 No comments

Isnin meruoakan hari pertama dalam seminggu untuk memulakan kerja selepas 2hari berhujung minggu (bukan semua orang) Ada yang menggelarkan hari isnin ini dengan baru nak start enjin atau enjin belum panas... Ada juga yang menggelarkan dengan "Monday Blues"...setengahnya pula ada yang mengatakan 'seronoknya kalau hari ni cuti lagi' atau... 'haaah? Esok dah hari Isnin..cepatnya masa berlalu'...dan pelbagai lagi reaksi kita menghadapi hari Isnin.

Kadangkala keadaan ini memang pernah berlaku pada diri kita...lebih lebih lagi jika hari cuti Sabtu dan Ahad kita yang 'terganggu' dengan pelbagai urusan kerja seperti mesyuarat,LADAP,kelas tambahan, seminar, kursus,bawa pelajar program di luar dan lain lain lagi atau pun  urusan peribadi seperti kenduri kahwin,adik bertunang, hantar mak atau mertua pergi haji, balik kampung,sukan sekolah anak dan lain lain lagi...

Semua itu merupakan rempah ratus dan asam garam kehidupan berkerja dan berkeluarga... Kita laluinya dengan redha.. Namun ada bebrapa amalan yang boleh diamalkan untuk menghadapi situasi ini... Semoga dipermudah kan urusan dan di lapangkan dada oleh Allah SWT....Di antara amalannya ialah :






Categories:

0 comments:

Catat Ulasan