Memaparkan catatan dengan label Santai. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Santai. Papar semua catatan

Rabu, 11 November 2015

Saya akui...lama sungguh sutera ungu ni tak menulis... ada lah sikit-sikit 'entri ciput' sekadar melepaskan batuk di tangga... huk3... cuti 5 hari pun sibuk gak...yang pasti menanda kertas exam. cikgu la kan..orang senang je cakap makan' gaji buta'...tak tau cuti pun kita bekerja di rumah. bersengkang mata malam buta ...subuh syafie... dok pulun membaca skrip jawapan anak-anak murid. Terkadang...anak sendiri pun terabai.

Subuh-subuh ni entah datang angin dari mana...tiba -tiba Kak Ungu ni rajin pula menulis...membuang sawang dan habuk-habuk yang dah lama tak dibersihkan... Bukan tak online...hari-hari...banyak beno kerja-kerja sekarang yang memerlukan online... e cukai , e pangkat, e gaji, SPLG, PBS, SAPS, Hrmis, VLE Frog...dan banyak lagi yang telah mencuri masaku. Belum lagi mengurus banyak blog-blog rasmi, blog Panitia, blog Persatuan, blog suami...oppsss... hehe...maka blog sutera ungu agak terabai...

Kadang-kadang tu bila ada masa free, mood pula takde...balas whatsapp, balas telegram.... dah mengantuk. Faktor usia... dah tua cepat letih dan mengantuk. Baby Imran pula, jika umminya tak baring sebelah dia, tak nak tidur...haha.. alasan la tu kan...apa pun syukur atas nikmat kesihatan ini. Teringat masa kami diuji... bila Baby Imran sakit...nak tulis dalam blog pun tak sampai hati masa tu.. InsyaAllah jika ada kelapangan masa saya akan kongsikan nanti. Panjang ceritanya...

Ok...subuh dah dekat nak masuk ni.. gambar ni semalam punya cerita. Dua beradik ni bosan...abi tak cuti. So mereka bersantai berdua depan TV atas tilam. Lokasi paling popular ni...hehe..


Lapar makan. Penat berehat. Mengantuk tidur..bosan??? mmmm bosan mula la meragam. Siapa? abang ke adik? cuba teka.. 

Kemesraan mereka. Syukur atas anugerah ini. Beza 6 tahun. Abang dah pandai tolong jaga adik...tapi ikut mood la...

Tengok tu...pandai adik nak bermanja. Syukur time ni abang tu nampak redho dan pasrah je..kikiki.. penyejuk di mata, penawar di hati. Ok...jadilah dulu celoteh membuang habuk dan sawang namanya... hari ni ummi mula bekerja, abang mula sekolah dan adik mula ke nursery setelah cuti 5 hari...selang dua hari nanti cuti hujung minggu pulak...selang 5 hari cuti akhir tahun pulak...jangan jeles ok?
Bye...salam sayang dari Sutera Ungu / Kak Ungu.

1:22 PTG akumann2803
Saya akui...lama sungguh sutera ungu ni tak menulis... ada lah sikit-sikit 'entri ciput' sekadar melepaskan batuk di tangga... huk3... cuti 5 hari pun sibuk gak...yang pasti menanda kertas exam. cikgu la kan..orang senang je cakap makan' gaji buta'...tak tau cuti pun kita bekerja di rumah. bersengkang mata malam buta ...subuh syafie... dok pulun membaca skrip jawapan anak-anak murid. Terkadang...anak sendiri pun terabai.

Subuh-subuh ni entah datang angin dari mana...tiba -tiba Kak Ungu ni rajin pula menulis...membuang sawang dan habuk-habuk yang dah lama tak dibersihkan... Bukan tak online...hari-hari...banyak beno kerja-kerja sekarang yang memerlukan online... e cukai , e pangkat, e gaji, SPLG, PBS, SAPS, Hrmis, VLE Frog...dan banyak lagi yang telah mencuri masaku. Belum lagi mengurus banyak blog-blog rasmi, blog Panitia, blog Persatuan, blog suami...oppsss... hehe...maka blog sutera ungu agak terabai...

Kadang-kadang tu bila ada masa free, mood pula takde...balas whatsapp, balas telegram.... dah mengantuk. Faktor usia... dah tua cepat letih dan mengantuk. Baby Imran pula, jika umminya tak baring sebelah dia, tak nak tidur...haha.. alasan la tu kan...apa pun syukur atas nikmat kesihatan ini. Teringat masa kami diuji... bila Baby Imran sakit...nak tulis dalam blog pun tak sampai hati masa tu.. InsyaAllah jika ada kelapangan masa saya akan kongsikan nanti. Panjang ceritanya...

Ok...subuh dah dekat nak masuk ni.. gambar ni semalam punya cerita. Dua beradik ni bosan...abi tak cuti. So mereka bersantai berdua depan TV atas tilam. Lokasi paling popular ni...hehe..


Lapar makan. Penat berehat. Mengantuk tidur..bosan??? mmmm bosan mula la meragam. Siapa? abang ke adik? cuba teka.. 

Kemesraan mereka. Syukur atas anugerah ini. Beza 6 tahun. Abang dah pandai tolong jaga adik...tapi ikut mood la...

Tengok tu...pandai adik nak bermanja. Syukur time ni abang tu nampak redho dan pasrah je..kikiki.. penyejuk di mata, penawar di hati. Ok...jadilah dulu celoteh membuang habuk dan sawang namanya... hari ni ummi mula bekerja, abang mula sekolah dan adik mula ke nursery setelah cuti 5 hari...selang dua hari nanti cuti hujung minggu pulak...selang 5 hari cuti akhir tahun pulak...jangan jeles ok?
Bye...salam sayang dari Sutera Ungu / Kak Ungu.

Sabtu, 22 Jun 2013

Salam pagi dari kem banyu manis.
Lena sungguh kami tidur malam tadi kerana badan pun dah letih tambah pula udara yang dingin. .. 

Juadah sarapan pagi yang enak...nasi lemak. Aiman pun suka! 

Bersarapan di tepian tasik

Cikgu-cikgu pun nampak selera

Aktiviti pertama pagi ini
Merangkak di bawah halangan kawat berduri


Pelajar puteri bersemangat

Eh...eh...aiman pun nak cuba....hebat!

Yeah! !sikit lagi....cepat man

Masuk lubang laluan biawak..hehe ~ ~



Permainan seterusnya
Main tutup mata
MEncari maklumat



Flying fox


Aiman sangat teruja







Teruja. .menyaksikan sendiri dari dekat

Sekian saja Ultraman Mebius melaporkan dari tapak perkhemahan





3:11 PG akumann2803
Salam pagi dari kem banyu manis.
Lena sungguh kami tidur malam tadi kerana badan pun dah letih tambah pula udara yang dingin. .. 

Juadah sarapan pagi yang enak...nasi lemak. Aiman pun suka! 

Bersarapan di tepian tasik

Cikgu-cikgu pun nampak selera

Aktiviti pertama pagi ini
Merangkak di bawah halangan kawat berduri


Pelajar puteri bersemangat

Eh...eh...aiman pun nak cuba....hebat!

Yeah! !sikit lagi....cepat man

Masuk lubang laluan biawak..hehe ~ ~



Permainan seterusnya
Main tutup mata
MEncari maklumat



Flying fox


Aiman sangat teruja







Teruja. .menyaksikan sendiri dari dekat

Sekian saja Ultraman Mebius melaporkan dari tapak perkhemahan





Jumaat, 21 Jun 2013



Perkhemahan Santai di Kem Banyu Manis Eco Resort. Ia merupakan Kawasan alam semulajadi yang masih terpelihara dan jauh dari kesibukan kota. 

Kedinginan dan kehijauannya amat mengujakan saya. Terdapat sebuah tasik di dikelilingi chalet menambahkan keindahan dan kedinginan dengan kejernihan airnya. 

Aiman sedang bersantai di tepian tasik yang indah

Eh...eh...lapar ke anak i ni? 
Ini gaya terkini dia bergambar.  Hik3...

Sedang menikmati keindahan alam ciptaan Allah S.W.T

Memantau Chalet untuk penginapan pelajar. .hihi


Sama-sama bersantai. ..eh..ada orang dating la Aiman. ...

Pasangan bahagia. ..

Terima kasih pokok kelapa!!@@


Pelajar sedang memilih Chalet masing- masing

Guru-guru SMKA Simpang 5 datang memberikan sokongan moral. 

Sempat bergambar kenangan bersama Guru SMKA Simpang 5 di tepi tasik

SuteraUngu tidak berwarna ungu hari ini...


Pelajar putera dalam perjalanan ke tempat makan mengelilingi tasik

Pelajar puteri membawa barang keperluan masing - masing

Menunaikan tuntutan perut...
Sup ayam +kobis dan sawi, telur dadar dan sambal belacan+ulam timun...

Suamiku yang komited 


Chalet penginapan. Gambar diambil dari seberang tasik di Balai tempat makan

Sekali pandang....mirip suasana di Sg Dusun

Ruang rehat dan Santai di luar chalet

Chalet kami 2 tingkat...

Menjelang malam. ..
Ada orang pasang khemah sebab katanya perkhemahan....ya mesti ada khemah kok!

Tertunailah hasratnya nak berkhemah walaupun khemah dalam chalet...hik3

Inilah budaknya....superman dah ngantuk...

Eh...gaya apa pulak ni...

Kalau dah ngantuk tidur je la nak oiii...

Selamat malam semua zzzzzzzz



4:07 PTG akumann2803


Perkhemahan Santai di Kem Banyu Manis Eco Resort. Ia merupakan Kawasan alam semulajadi yang masih terpelihara dan jauh dari kesibukan kota. 

Kedinginan dan kehijauannya amat mengujakan saya. Terdapat sebuah tasik di dikelilingi chalet menambahkan keindahan dan kedinginan dengan kejernihan airnya. 

Aiman sedang bersantai di tepian tasik yang indah

Eh...eh...lapar ke anak i ni? 
Ini gaya terkini dia bergambar.  Hik3...

Sedang menikmati keindahan alam ciptaan Allah S.W.T

Memantau Chalet untuk penginapan pelajar. .hihi


Sama-sama bersantai. ..eh..ada orang dating la Aiman. ...

Pasangan bahagia. ..

Terima kasih pokok kelapa!!@@


Pelajar sedang memilih Chalet masing- masing

Guru-guru SMKA Simpang 5 datang memberikan sokongan moral. 

Sempat bergambar kenangan bersama Guru SMKA Simpang 5 di tepi tasik

SuteraUngu tidak berwarna ungu hari ini...


Pelajar putera dalam perjalanan ke tempat makan mengelilingi tasik

Pelajar puteri membawa barang keperluan masing - masing

Menunaikan tuntutan perut...
Sup ayam +kobis dan sawi, telur dadar dan sambal belacan+ulam timun...

Suamiku yang komited 


Chalet penginapan. Gambar diambil dari seberang tasik di Balai tempat makan

Sekali pandang....mirip suasana di Sg Dusun

Ruang rehat dan Santai di luar chalet

Chalet kami 2 tingkat...

Menjelang malam. ..
Ada orang pasang khemah sebab katanya perkhemahan....ya mesti ada khemah kok!

Tertunailah hasratnya nak berkhemah walaupun khemah dalam chalet...hik3

Inilah budaknya....superman dah ngantuk...

Eh...gaya apa pulak ni...

Kalau dah ngantuk tidur je la nak oiii...

Selamat malam semua zzzzzzzz



Selasa, 4 Jun 2013


Setelah penat bermain di tepian pantai. ..maka bermalamlah kami di sini. 

MARINA COVE RESORT
(dah berkali-kali kami ke sini...sebabnya dekat dan menepati kehendak Aiman..pantai dan kolam renang)


Ratu hatiku

Bersama ahli keluarga. Baru check in...melepas lelah...

Pemandangan dari tingkat 7


Yang ni main nyorok2 pulak dia

Bosan menunggu orang dewasa urus diri sebelun nak terjun dalam kolam

Meskipun dah kerap datang...berjam2 berendam...mereka tak jemu2

Ini hari ke 2...kebosanan melampau menunggu orang dewasa sarapan pagi

Monyok je rupanya...


Lepas masuk kolam...baru ceria









Dah penat......

Tiba masa untuk pulang....

Ini orang ke barang. ..hihi

Jom...jom...balik la...nak tunggu apa lagi...


Suteraungu87   kih3... ♡






1:22 PG akumann2803

Setelah penat bermain di tepian pantai. ..maka bermalamlah kami di sini. 

MARINA COVE RESORT
(dah berkali-kali kami ke sini...sebabnya dekat dan menepati kehendak Aiman..pantai dan kolam renang)


Ratu hatiku

Bersama ahli keluarga. Baru check in...melepas lelah...

Pemandangan dari tingkat 7


Yang ni main nyorok2 pulak dia

Bosan menunggu orang dewasa urus diri sebelun nak terjun dalam kolam

Meskipun dah kerap datang...berjam2 berendam...mereka tak jemu2

Ini hari ke 2...kebosanan melampau menunggu orang dewasa sarapan pagi

Monyok je rupanya...


Lepas masuk kolam...baru ceria









Dah penat......

Tiba masa untuk pulang....

Ini orang ke barang. ..hihi

Jom...jom...balik la...nak tunggu apa lagi...


Suteraungu87   kih3... ♡